De opdracht van de week is:
Vandaag doet het er niet toe wat anderen van mij vinden: ik ben blij met mijzelf
Deze week staat de opdracht van de week in het teken van ‘zelfvertrouwen’. Zo bespreken we met de kinderen wat het ‘hebben van zelfvertrouwen’ betekent en op welke manier je dit kunt laten zien. Met de kinderen wordt besproken dat je goed bent zoals je bent en dat je je eigen keuzes mag maken en je eigen mening mag hebben. Met de kinderen wordt besproken wat je kunt doen op momenten dat je een andere reactie krijgt dan je verwacht. De kinderen proberen we mee te geven dat je een ander niet kunt veranderen, maar wel de manier waarop je met een situatie omgaat. Thuis en op school kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken en het kind laten vertellen op welke momenten je deze opdracht kunt toepassen. Wanneer je iets aardigs doet voor een ander, zal een ander vaak ook positief op jou reageren. Wanneer een kind aan de opdracht van de week heeft gewerkt, kunt u hem/haar complimenteren. Op het moment dat een kind het lastig vindt om het eerste contact te leggen, kunt u bespreken wat hij/zij bij Playing for Success heeft geleerd en welke vragen er gesteld kunnen worden om het eerste contact te leggen. Vervolgens kunnen er afspraken gemaakt worden en gedurende de week kunt u het kind de opdracht van de week laten herhalen.
Vandaag was het een speciale dag bij Playing for Success. Er kwamen twee speelsters op bezoek: Sharona Tieleman en Sabine Kuilenburg
Voordat de speelsters konden komen, hebben de kinderen eerst een interview gemaakt. Ze gingen allemaal achter de computer zitten om vragen te bedenken voor de speelsters. Deze hebben de kinderen zelf getypt in een Word-document en geprint.
De opdracht van de dag was vandaag heel toepasselijk, want de speelsters hadden ook vragen voor de kinderen. Deze vragen gingen de kinderen in de microfoon beantwoorden. Dit was toch wel spannend! Hierna gingen alle kinderen op de foto met de speelsters.
Na het interview met de speelsters werden de kinderen verdeeld over twee groepen. Iedere groep ging bij een speler aan tafel zitten. De vragen die de kinderen in de eerste helft hadden gemaakt, mochten ze nu eindelijk stellen aan de speelsters! De antwoorden verwerkten ze op hun eigen vragenblad.
Toen was het tijd om het spel ‘Ren je rot’ te spelen met de speelsters. De kinderen en speelsters werden voor deze activiteit verdeeld in 3 groepen. De bedoeling was dat de kinderen na elkaar naar de kaarten rennen, om op zoek te gaan naar een kaart met een nummer. Vooraf hoorden de kinderen welk nummer ze moesten zoeken. Alle kaarten lagen ondersteboven, dus de kinderen moesten echt goed zoeken. Als ze eenmaal hun kaart gevonden hadden, stond er een vraag op de kaart die ze moesten lezen en onthouden. Daarna moesten ze snel terugrennen naar het groepje en met elkaar overleggen wat het antwoord was. Iedereen kwam 3x aan de beurt Een spel dat de leerlingen al eerder hadden gedaan bij PFS en dus bekend waren met de werkvorm. De activiteit verliep prima en de speelsters en leerlingen hebben genoten van de leuke samenwerking waarbij het toch wel spannend was om oog in oog te staan met de speelsters van ADO.
Wist je dat?
– Nathan fruitmand nog een keer wil doen?
– Deniz een truc liet zien aan de speelsters?
– Lilia de lipdub het leukst vond?
– Esra graag nog een keer appeltaart zou willen bakken?
– Imane liever turnt dan voetbalt?
– Micah in de D1 van handbal zit?
– Jens blauw haar had?
– Femke veel over zichzelf vertelde?
– Soufyane er vandaag niet was?
– Nika vertelde over de eigen voetbalclub?
– Dahlia een rat als huisdier heeft?
– Eline volgende week op wintersport gaat?