De opdracht van de week: ‘Vandaag toon ik belangstelling voor een ander’.
Deze week staat de opdracht van de week in het teken van ‘samenwerken’. Zo bespreken we met de kinderen wat er komt kijken bij het maken van het eerste contact en het tonen van belangstelling voor een ander. Wanneer kinderen belangstelling tonen is het belangrijk dat je open staat voor een ander. Het eerste contact kun je leggen door bijv. een vraag te stellen aan een ander kind. Hierbij kun je denken aan: Wat zijn je hobby’s? Op welke school zit je? Hoe oud ben je? Op deze manier kun je ander beter leren kennen. Ook wanneer je samen aan een opdracht moet werken, kun je dit proberen toe te passen. Thuis en op school kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken en het kind laten vertellen op welke momenten je deze opdracht kunt toepassen. Wanneer een kind aan de opdracht van de week heeft gewerkt, kunt u hem/haar complimenteren. Op het moment dat een kind het lastig vindt om het eerste contact te leggen, kunt u bespreken wat hij/zij bij Playing for Success heeft geleerd en welke vragen er gesteld kunnen worden om het eerste contact te leggen. Vervolgens kunnen er afspraken gemaakt worden en gedurende de week kunt u het kind de opdracht van de week laten herhalen.
Vandaag was het een speciale dag bij Playing for Success. Er kwamen twee spelers op bezoek: Bilal Ould-Chikh en Aleksandar BjelicaVoordat de spelers konden komen, hebben de kinderen eerst een interview gemaakt. Ze gingen allemaal achter de computer zitten om vragen te bedenken voor de spelers. Deze hebben de kinderen zelf getypt in een Word-document en geprint.
De opdracht van de dag was vandaag heel toepasselijk, want de spelers hadden ook vragen voor de kinderen. Deze vragen gingen de kinderen in de microfoon beantwoorden. Dit was toch wel spannend! Hierna gingen alle kinderen op de foto met de spelers.
Na het interview met de spelers werden de kinderen verdeeld over twee groepen. Iedere groep ging bij een speler aan tafel zitten. De vragen die de kinderen in de eerste helft hadden gemaakt, mochten ze nu eindelijk stellen aan de spelers! De antwoorden verwerkten ze op hun eigen vragenblad.
Toen was het tijd om het spel ‘Ren je rot’ te spelen met de spelers. De kinderen en spelers werden voor deze activiteit verdeeld in 3 groepen. De bedoeling was dat de kinderen na elkaar naar de kaarten rennen, om op zoek te gaan naar een kaart met een nummer. Vooraf hoorden de kinderen welk nummer ze moesten zoeken. Alle kaarten lagen ondersteboven, dus de kinderen moesten echt goed zoeken. Als ze eenmaal hun kaart gevonden hadden, stond er een vraag op de kaart die ze moesten lezen en onthouden. Daarna moesten ze snel terugrennen naar het groepje en met elkaar overleggen wat het antwoord was. Iedereen kwam 3x aan de beurt Een spel dat de leerlingen al eerder hadden gedaan bij PFS en dus bekend waren met de werkvorm. De activiteit verliep prima en de spelers en leerlingen hebben genoten van de leuke samenwerking waarbij het toch wel spannend was om oog in oog te staan met de spelers van ADO.
Wist u dat?
- Dion van gamen houdt?
- Lars bij gym het liefst paaltjesvoetbal speelt?
- Binck graag nog een kat wil?
- Tom een hiphop- move aan de spelers liet zien?
- Just op trampolinespringen zit?
- Timo bij voetbal snel ballen kan afpakken?
- Mohamed het liefst na schooltijd gaat voetballen?
- Irfaan uitlegde wat hij bij ‘Geef het kleur’ allemaal heeft gedaan?
- Ali Eren zijn favoriete club Juventus is?
- Anayen als hij politieagent is zijn vrienden niet gaat bekeuren?
- Justin de spelers uitlegde wat je bij Kung Fu allemaal moet doen?
- Jayden nog graag zou willen basketballen?
- Chris het liefst buiten speelt?
Voor foto’s van deze speelronde klik hier