Speelronde 6

De opdracht van de week is: Vandaag werk ik in goede harmonie samen

Deze week staat de opdracht van de week voor de laatste keer in het teken van ‘samenwerken’. Zo bespreken we met de kinderen wat er komt kijken bij samenwerken. Wanneer kinderen samenwerken, wordt er overlegd en is het belangrijk dat kinderen openstaan voor de ideeën van anderen. Het kan zijn dat je verschillende ideeën hebt. Dat is niet erg. De vraag is hoe je daar mee omgaat. Zo kan je hierover ook met elkaar in gesprek gaan en ideeën combineren. Thuis en op school kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken en het kind laten vertellen op welke momenten je deze opdracht kunt toepassen. Wanneer een kind aan de opdracht van de week heeft gewerkt, kunt u hem/haar complimenteren. Op het moment dat een kind het lastig vindt om het eerste contact te leggen, kunt u bespreken wat hij/zij bij Playing for Success heeft geleerd en welke vragen er gesteld kunnen worden om het eerste contact te leggen. Vervolgens kunnen er afspraken gemaakt worden en gedurende de week kunt u het kind de opdracht van de week laten herhalen.

Vanwege een evenement in het AFAS Circustheater zat de groep vandaag in het stadion van ADO Den Haag. 

Twee kinderen mochten al direct mee met juf Willie. Tijdens het bakken van de appeltaart gaat de begeleider met het kind in gesprek over het coaching kaartje. Ieder kind mag na afloop het coaching kaartje mee naar huis nemen. Zo kan het kind hier ook op school mee aan de slag.

Britney: Ik kan me inleven in een ander

Cheyenne: Ik mag om hulp vragen

De andere kinderen werkten in de eerste akte aan de opdracht ‘Stop Motion’.

Stop Motion

Vorige week zijn de kinderen aan de slag gegaan met het uitwerken van hun ideeën. Ze werkten samen aan een achtergrond en maakten voorwerpen die ze nodig hadden voor hun verhaal. Vandaag werkten de kinderen hier verder aan en maakten ze een begin met het maken van hun filmpje. Samenwerken, overleggen, en planmatig werken staan tijdens deze opdracht centraal.

In de tweede helft werkten de kinderen in hun vaste groepje verder aan ‘Stop Motion’.

Groepje 1: Luc, Givaneyo, Sanne en Cheyenne

Groepje 2: Britney, Carlijne, Kayleigh, Kevin en Davey

Stop Motion

In de tweede akte werkten de kinderen voor het laatst aan het filmpje van ‘Stop Motion’. Het verhaal werd op de foto gezet en waar nodig spraken ze hun tekst in. Samen zorgden de kinderen voor de aftiteling en werden de laatste puntjes op de ‘i’ gezet. Het resultaat laten we tijdens de afsluiting zien.

Wist u dat?

  • Givaneyo graag langer pauze wil?
  • Sanne de speelronde een tien gaf?
  • Cheyenne van haar deeg snoepte?
  • Luc in het weekend met lego heeft gespeeld?
  • Kevin Ren je Rot graag nog een keer wil doen?
  • Britney morgen haar beugel krijgt?
  • Carlijne Playing for Success goed vindt zoals het is?
  • Kayleigh de tenues, die de kinderen bij ADO gemaakt hebben, mooi vond?
  • Davey zijn appeltaart erg lekker vond?

Voor foto’s van deze speelronde klik hier

Dit bericht is geplaatst in Weblog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.