Speelronde 9

De opdracht van de week is: Vandaag stel ik iemand een vraag die ik nog niet zo goed ken, ook al vind ik dit lastig

Ook deze week staat de opdracht van de week in het teken van ‘zelfvertrouwen’. Door jouw mening te geven (tijdens opdrachten) en vragen te stellen, zullen kinderen ervaren dat hun mening er ook toe doet. Het kan je nieuwe inzichten geven en je kunt met elkaar het gesprek aangaan. Met de kinderen wordt besproken wat het je oplevert als je je mening geeft en vragen stelt. Zo weet een ander wat jij wil en kun je rekening houden met de ander (en de ander met jou). Thuis en op school kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken en het kind laten vertellen op welke momenten je deze opdracht kunt toepassen. Wanneer een kind aan de opdracht van de week heeft gewerkt en doorgezet heeft, kunt u hem/haar complimenteren. Op het moment dat een kind het lastig vindt door te zetten, kunt u bespreken wat hij/zij bij Playing for Success heeft geleerd en op welke manier een opdracht aangepakt kan worden. Vervolgens kunnen er afspraken gemaakt worden en gedurende de week kunt u het kind de opdracht van de week laten herhalen.

 Vandaag was het een speciale dag bij Playing for Success. Er kwam twee spelers op bezoek: Amar Catic en Tyrese Asante. De opdracht van de dag was vandaag heel toepasselijk, want de spelers hadden ook vragen voor de kinderen. Deze vragen moesten de kinderen voor de groep beantwoorden. Dit was toch wel spannend! Hierna gingen alle kinderen op de foto met de speler.                                                            Na het interview met de spelers gingen we weer aan tafel zitten. De kinderen mochten nu hun eigen vragen stellen aan de spelers! De antwoorden verwerkten ze op hun eigen vragenblad.
Toen was het tijd om het spel ‘Ren je rot’ te spelen met de spelers. De kinderen en spelers werden voor deze activiteit verdeeld in drie groepen. De bedoeling was dat de kinderen na elkaar naar de kaarten rennen, om op zoek te gaan naar een kaart met een nummer. Vooraf hoorden de kinderen welk nummer ze moesten zoeken. Alle kaarten lagen ondersteboven, dus de kinderen moesten echt goed zoeken. Als ze eenmaal hun kaart gevonden hadden, stond er een vraag op de kaart die ze moesten lezen en onthouden. Daarna moesten ze snel terugrennen naar het groepje en met elkaar overleggen wat het antwoord was. Iedereen kwam drie aan de beurt. Een spel dat de kinderen ook in de eerste speelronde bij Playing for Succes hadden gedaan. De activiteit verliep prima en de spelers en leerlingen hebben genoten van de leuke samenwerking waarbij het toch wel spannend was om oog in oog te staan met de spelers van ADO Den Haag.

Na deze opdracht sloten de kinderen van Balans deze speelronde af. De kinderen van De Zonnestraal werkten vervolgens nog aan de opdracht ‘Videostar’.  

Videostar: Noah en Lieke                                                                                                                                      Bij deze opdracht werken de kinderen gezamenlijk aan een videoclip. Met elkaar kiezen de kinderen eerst een liedje uit. Daarna mogen ze in en om het stadion hun videoclip gaan opnemen. De kinderen mogen zelf effecten kiezen en samen overleggen over de bewegingen die ze aan hun clip willen toevoegen. Overleggen, samenwerken, jezelf presenteren en mondelinge taalvaardigheid staan tijdens deze opdracht centraal. De begeleider kijkt bij de opdracht op welke manier er met elkaar overlegd wordt en hoe de kinderen zichzelf presenteren.

Wist je dat?

  • Mika er vandaag niet was?
  • Lieke op dansen zit?
  • Jade veel vragen van de spelers beantwoordde voor de groep?
  • Anouk vragen stelde aan een speler van ADO Den Haag?
  • Jaydey de spelers hielp om te lachen voor het fotomoment?
  • Tess haar familie na kan doen tijdens het acteren?
  • Milou zaterdag een wedstrijd had?
  • Kiera later graag in Engeland wil studeren?
  • Jeroen heel hard kan rennen?

Voor de foto’s van deze speelronde klik hier

 

 

 

Dit bericht is geplaatst in Cars Jeans Stadion, Weblog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.