Vandaag was de vierde bijeenkomst op onze locatie in het Zuiderpark.
Deze dag stond in het teken van zelfstandigheid. Wat is zelfstandigheid en op welke manier kun je hieraan werken? Met elkaar kwamen we er achter dat wanneer je zelfstandig werkt je dingen zelf probeert op te lossen als je een opdracht krijgt. Dit kan zijn door hulp te vragen aan een klasgenoot of zelf iets op te zoeken. Daarbij is het belangrijk dat je, na het krijgen van de opdracht, kijkt wat je precies moet doen en een plan maakt. Als je met andere kinderen samenwerkt, is ook een het maken taakverdeling handig. Je spreekt dan af wie wat gaat doen. Als je klaar bent met een opdracht, kun je nog kijken of je alles hebt gedaan en wat er eventueel nog aangepast moet worden. Dat alles kwam terug tijdens de opdrachten van vandaag.
We begonnen deze bijeenkomst met het een ballencircuit.
Circuit met ballen In een sportzaal stonden tien korte opdrachten klaar waarbij kinderen iets met een bal moesten doen. Denk hierbij aan het dribbelen met een basketbal, het gooien met een bal tegen de muur of het schieten met een bal tegen twee matjes. Bij iedere opdracht lag een formulier klaar met een beschrijving van de opdracht (en een tekening). Deze moesten de kinderen eerste lezen, voordat ze aan de opdracht konden beginnen. Het aantal behaalde punten werd omgezet in een score die de kinderen moesten opschrijven. Nadat de kinderen alle onderdelen hadden gedaan, kregen ze de kans om hun eigen score te verbeteren en werden alle opdrachten nog een keer gedaan.
Na de pauze was er nog tijd om verstoppertje te spelen in de grote zaal.
Er is weer hard gewerkt. Volgende week gaan we opdrachten doen binnen het thema motivatie
Voor foto’s van deze bijeenkomst klik hier