Deze dag stond in het teken van zelfvertrouwen. Wat is zelfvertrouwen en op welke manier kun je hieraan werken? Door positief te denken en tegen jezelf te zeggen dat je iets kunt, kan helpen. Je motiveert jezelf om toch iets te proberen. Dus door te zeggen: “Ik kan het niet”, kun je ook tegen jezelf zeggen: “Ik kan het NOG niet” of: “Ik ga het proberen”. Tijdens alle opdrachten van vandaag kwam dit thema terug.
We begonnen deze dag met het een turnles.
Turnen
In een gymzaal stonden verschillende opstellingen met trampolines en matten. De kinderen kregen uitleg over hoe ze streksprong konden maken en een koprol op de mat. Dit mochten de kinderen vervolgens gaan oefenen. Iedereen ging de verschillende onderdelen af. Wat was het leuk om te zien hoe iedereen vorderingen maakte. Van een streksprong, ging het door naar een halve draai om uiteindelijk ook de hele draai te oefenen. Ook de koprol op de mat (met aanloop en sprong op de trampoline) is uiteindelijk iedereen gelukt. Tot slot mochten de kinderen een salto proberen te maken. Met juf Anouk en juf Gigi die de kinderen opvingen. Doordat de juffen klaarstonden om de kinderen op te vangen, heeft iedereen geprobeerd om een salto te maken.
Na een korte pauze gingen we naar de topsportzaal om daar verschillende korte opdrachten te doen met zelfvertrouwen. Deze opdrachten werden gegeven door meester Stijn en meester Yannick.
Complimententikkertje
Kinderen kregen allemaal een blaadje. Van alle kinderen was één iemand de tikker. Vervolgens moest de tikker bij iemand die hij/zij getikt had een compliment opschrijven. Nadat de kinderen dit gedaan hadden, werd besproken welke complimenten er gegeven waren en wat dat doet met het zelfvertrouwen.
Opdracht zonder praten
Bij deze opdracht moesten de kinderen op volgorde van klein naar groot gaan staan. Dit moesten ze doen zonder te praten. Toen dit was gelukt, moesten ze op volgorde van schoenmaat gaan staan.
Knipoogspel
Bij dit spel was één kind de ‘tikker’. Hij/Zij moest mensen tikken door te knipogen. Eén persoon was de speurneus en moest raden wie de ‘tikker’ was.
Er is weer hard gewerkt. Volgende week gaan we opdrachten doen binnen het thema zelfstandigheid.
Wist u dat?
- Emre heel snel zonnepitten kan eten?
- Hajar in één keer een hele draai kon maken?
- Morgan doorzette tijdens het maken van de streksprong?
- Adham de juffen voor de gek hield?
Voor foto’s van deze bijeenkomst klik hier