Dag 9

Deze dag stond in het teken van motivatie. Wat betekent motivatie en op welke manier kun je hieraan werken? Dat bleek nog lastig. Met elkaar bespraken we de dingen die wel en niet leuk zijn om te doen. De dingen die je leuk vindt, gaan vaak makkelijker/beter. Dingen die je niet leuk en/of moeilijk vindt, zijn vaak lastiger om te doen. Je bent dan eerder geneigd om te zeggen “Ik doe het niet” of “Ik doe/maak alleen wat ik kan”. Nu zijn er ook dingen die gedaan moeten worden en hoe ga je daar mee om. We kwamen er achter dat je dan ook tegen jezelf kunt zeggen: “Ik kan het NOG niet” of: “Ik ga het proberen”. Je zet dan door om uiteindelijk iets toch te doen en mag dan trots zijn op het feit dat je iets hebt geprobeerd. Dat alles kwam terug tijdens de opdrachten van vandaag.

We begonnen deze bijeenkomst op de atletiekbaan.

Hardlopen

Op de atletiekbaan, net buiten de Sportcampus kregen de kinderen een heuse hardlooptraining. Na een rondje inlopen, deden de kinderen verschillende loopoefeningen. Zo leerden ze hoe ze moesten starten en welke verschillende loopbewegingen er zijn. Deze werden in twee groepen geoefend. Vervolgens werd er in twee groepen een wedstrijd gelopen. Er kwamen allerlei vormen aan bod, waarbij de nadruk vooral lag op wat je doet als het moeilijk wordt of als je even iets niet begrijpt.

Na een de pauze deden we verschillende korte spellen (in drie teams) in de topsporthal

Hold on

De kinderen werkten in teams en moesten per opdracht samen overleggen wie de (korte) opdracht ging uitvoeren. Zo moesten de kinderen bijv. een koekje op hun voorhoofd leggen en deze zonder handen opeten, een stoel met gestrekte armen vasthouden, 30 seconden tellen (in je hoofd) of een wedstrijd wie het langst met zijn ogen dicht op één been kan staan. De kinderen die op dat moment niet aan de beurt waren, konden hun teamgenoot aanmoedigen. Doorzetten en elkaar/jezelf motiveren stonden tijdens deze opdrachten centraal.

Wist u dat?

  • Emre doorzette op de atletiekbaan?
  • Ishaq een Pokémonboek voor zijn verjaardag heeft gekregen?
  • Lina in de vakantie naar het circus is geweest?
  • Hajar graag op voetbal wil?
  • Tianna een spannende film heeft gekeken?
  • Morgan een sprintje trok?
  • Adham tegen meester Hidde mocht rennen op de atletiekbaan?

Er is weer hard gewerkt. Volgende week gaan we aan de slag met het thema samenwerken.

Voor foto’s van deze bijeenkomst klik hier

Dit bericht is geplaatst in Sportcampus Zuiderpark, Weblog. Bookmark de permalink.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.