Week 6

De opdracht van de week is: Vandaag geef ik het niet te snel op

Vandaag was alweer de zesde bijeenkomst van Playing for Success. Het domein motivatie staat de komende weken centraal. Om hier ook thuis en op school aan te kunnen werken kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken. Wat betekent de opdracht van de week? Waar heeft het mee te maken? (doorzetten) Op welke momenten kan je hieraan werken? Zo kan een kind, bij een moeilijke opdracht, tegen zichzelf zeggen: “Ik kan het” of: “Ik ga het proberen”. Wanneer het dan nog niet lukt, mag het kind altijd om hulp vragen. Hiermee leert het kind zijn/haar eigen verantwoordelijkheid te nemen en leert het dat het niet erg is wanneer iets moeilijk is. Een compliment geven wanneer een kind doorgezet heeft, bevordert het zelfvertrouwen en leert hem/haar om met moeilijke situaties/dingen om te gaan.

Deze week startten we de bijeenkomst met het ‘Power!’

Power!

De kinderen gingen in tweetallen verschillende korte opdrachten langs die ze een minuut lang moesten uitvoeren. Zo moesten ze bijv. een sprintje trekken, een minuut lang met hun ogen dicht op één been staan of een kikkersprong maken. De taak van de ander was om zijn/haar duo te motiveren of aanwijzingen te geven. Het aanmoedigen (of aanwijzingen geven) bleek vaak nog lastiger dan de opdracht zelf. Iedereen deed zijn best, heeft doorgezet en alle onderdelen uiteindelijk gedaan.

Na de pauze gingen de kinderen in groepjes aan de slag met de ‘One Minute Games’.

One Minute Games

De kinderen werkten in teams en moesten per opdracht samen overleggen wie de (korte) opdracht ging uitvoeren. Zo moesten de kinderen bijv. een koekje op hun voorhoofd leggen en deze zonder handen opeten, een stoel met gestrekte armen vasthouden, 30 seconden tellen (in je hoofd) of een wedstrijd wie het langst met zijn ogen dicht op één been kan staan. De kinderen die op dat moment niet aan de beurt waren, konden hun teamgenoot aanmoedigen. Doorzetten en elkaar/jezelf motiveren stonden tijdens deze opdrachten centraal.

Wist je dat?

  • Yusriyah er vandaag niet was?
  • Marouan heel snel veters kon strikken? 
  • Kaylan veel kinderen aanmoedigde? 
  • Quinten donderdag de leukste dag vindt, omdat hij dan Playing for Success heeft?
  • Emie vandaag veel energie had
  • Leona drie keer in de week traint voor turnen? 
  • Melanie een beetje Spaans spreekt? 
  • Robin morgen mag afzwemmen voor zijn C-diploma? 

Voor foto’s van deze dag klik hier

Dit bericht is geplaatst in Leyenburgschool & Helen Parkhurst, Sportcampus Zuiderpark, Weblog. Bookmark de permalink.