De opdracht van de week: ‘Vandaag ben ik geduldig’
Vandaag was alweer de derde speelronde van Playing for Success. Deze en komende week kunnen de kinderen verder werken aan hun leerdoel(en). Het domein motivatie staat ook deze week nog centraal. Om hier ook thuis en op school aan te kunnen werken kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken. Wat betekent de opdracht van de week? Wat betekent het als je geduldig bent? Wat levert het je op? Hierdoor leert het kind zijn/haar verantwoordelijkheid te nemen voor opdrachten en kan het fouten schelen wanneer je aandacht hebt voor een opdracht of bijv. een instructie. Daarnaast leert een kind dat wanneer hij/zij geduldig is tijdens het samenwerken de samenwerking hierdoor beter zal verlopen. Een compliment geven wanneer een kind met aandacht aan, bevordert het zelfvertrouwen en leert hem/haar om met moeilijke situaties/dingen om te gaan.
Vandaag was het een speciale dag bij Playing for Success. Er kwamen twee spelers op bezoek: Elson Hooi en Indy Groothuizen.
Voordat de spelers konden komen, hebben de kinderen eerst een interview gemaakt. Ze gingen allemaal achter de computer zitten om vragen te bedenken voor de spelers. Deze hebben de kinderen zelf getypt in een Word-document en geprint.
De opdracht van de dag was vandaag heel toepasselijk, want de spelers hadden ook vragen voor de kinderen. Deze vragen gingen de kinderen in de microfoon beantwoorden. Dit was toch wel spannend! Hierna gingen alle kinderen op de foto met de spelers. Er is zelfs een echte groepsfoto gemaakt.
Na het interview met de spelers werden de kinderen verdeeld over twee groepen. Iedere groep ging bij een speler aan tafel zitten. De vragen die de kinderen in de eerste helft hadden gemaakt, mochten ze nu eindelijk stellen aan de spelers! De antwoorden verwerkten ze op hun eigen vragenblad.
Toen was het tijd om het spel ‘Ren je rot’ te spelen met de spelers. De kinderen en spelers werden voor deze activiteit verdeeld in 3 groepen. De bedoeling was dat de kinderen na elkaar naar de kaarten rennen, om op zoek te gaan naar een kaart met een nummer. Vooraf hoorden de kinderen welk nummer ze moesten zoeken. Alle kaarten lagen ondersteboven, dus de kinderen moesten echt goed zoeken. Als ze eenmaal hun kaart gevonden hadden, stond er een vraag op de kaart die ze moesten lezen en onthouden. Daarna moesten ze snel terugrennen naar het groepje en met elkaar overleggen wat het antwoord was. Iedereen kwam 3x aan de beurt Een spel dat de leerlingen al eerder hadden gedaan bij PFS en dus bekend waren met de werkvorm. De activiteit verliep prima en de spelers en leerlingen hebben genoten van de leuke samenwerking waarbij het toch wel spannend was om oog in oog te staan met de spelers van ADO.
Wist u dat?
– Hejar gered was door Playing for Success?
– Brian zijn huisdier later Jason gaat noemen?
– Rojina salto’s maken het leukst vindt bij turnen?
– Safaa appeltaart bakken de leukste opdracht vond?
– Ali Hamza wilde weten welk merk ondergoed Indy draagt?
– Rishenna in de bus zat te zingen?
– Hamza goed is in geschiedenis en verkeer?
– Anastasiya advocaat wil worden?
– Romano volgende week gaat gamen?
– Cleyenzo in één jaar twee diploma’s heeft gehaald?
– Joshua vandaag ziek was?
– Guenole een sprintwedstrijd hield met Elson?
– Younes uitlegde wat hij doet bij kickboksen?
– Mohammed zijn grenzen aangaf?
Voor foto’s van deze speelronde klik hier