De opdracht van de week is: Vandaag werk ik in goede harmonie samen
Deze week staat de opdracht van de week in het teken van ‘samenwerken’. Zo bespreken we met de kinderen wat er komt kijken bij samenwerken. Wanneer kinderen samenwerken, wordt er overlegd en is het belangrijk dat kinderen openstaan voor de ideeën van anderen. Het kan zijn dat je verschillende ideeën hebt. Dat is niet erg. De vraag is hoe je daar mee omgaat. Zo kan je hierover ook met elkaar in gesprek gaan en ideeën combineren. Thuis en op school kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken en het kind laten vertellen op welke momenten je deze opdracht kunt toepassen. Wanneer een kind aan de opdracht van de week heeft gewerkt, kunt u hem/haar complimenteren. Op het moment dat een kind het lastig vindt om het eerste contact te leggen, kunt u bespreken wat hij/zij bij Playing for Success heeft geleerd en welke vragen er gesteld kunnen worden om het eerste contact te leggen. Vervolgens kunnen er afspraken gemaakt worden en gedurende de week kunt u het kind de opdracht van de week laten herhalen.
Vandaag stond een bijzondere dag op het programma: de Lipdub!
Met de lipdub gaan we met het team van Playing for Success en de leerlingen een muziekclip opnemen. Het bijzondere aan de lipdub (oftewel muziekclip) is dat deze met de camera wordt opgenomen in 1 lange take zonder dat de camera stopt met opnemen. Dat wil zeggen dat alles logistiek goed gepland moet worden met de kinderen. Vragen zoals: waar ga je staan, wanneer moet je opkomen voor je dansje, welke looprichting moet je nemen zonder dat je in beeld verschijnt en welke tekst moet je uitspreken worden in de planning concreet gemaakt voor de leerlingen. Voor de pauze oefenen we met de leerlingen en de muziek. Dit doen we door eerst door een voorbeeldfilm te kijken van een lipdub op YouTube. Daarna verdelen we de teksten onder de kinderen. Hierna krijgen de leerlingen een plek toegewezen waar ze moeten staan. Daarna nog een tweede, derde en sommigen zelfs een vierde! In deze fase kunnen we aanpassingen maken en samen kijken wat werkt voor onze lipdub. Na de pauze gaan we met de echte camera oefenen en staat alles er meestal wel na drie keer wel op. Het doel van de lipdub is dat we werken aan het zelfvertrouwen van de leerlingen, ze leren samenwerken en leren om zichzelf te presenteren voor een camera. De lipdub staat erop. De leerlingen hadden het er warm van! Dat kan ook niet anders na alle inspanningen van het heen en weer rennen. Het was een gezellige dag en iedereen heeft zich aan de opdracht van de dag gehouden!
Wist u dat?
- Ryiëndri graag mango wil in de pauze?
- Amaara vandaag haar eerste paardrijles heeft?
- Celeste er vandaag niet was?
- Emman niet lekker was, maar toch naar Playing for Success kwam?
- Irem op kamp manden vlechten het leukst vond?
- Luna gezellig kletste in de pauze?
- Romeo in de vakantie veel heeft gegamed?
- Dean naar Parijs is geweest?
- Patriks naar drie landen op vakantie is geweest?
- Asra haar mening gaf in de kring?
- Shaevah enthousiast achter de bar tevoorschijn sprong?
- Zakaria naar de kapper is geweest?
- Mohamed gisteren voor het eerst bij zijn voetbalvereniging is wezen kijken?
Voor foto’s van deze speelronde klik hier