De opdracht van de week is: Vandaag sta ik in mijn eigen kracht, ook als het even tegenzit
Het domein motivatie staat deze week centraal. Om hier ook thuis en op school aan te kunnen werken kunt u de opdracht van de week met het kind bespreken. Wat betekent de opdracht van de week? Waar heeft het mee te maken? (doorzetten, geloven in je kwaliteiten) Op welke momenten kan je hieraan werken? Zo kan een kind, bij een moeilijke opdracht, tegen zichzelf zeggen: “Ik kan het” of: “Ik ga het proberen”. Welke kwaliteit van jezelf kun je inzetten om iets wat je moeilijk vindt toch te proberen. Wanneer het dan nog niet lukt, mag het kind altijd om hulp vragen. Hiermee leert het kind zijn/haar eigen verantwoordelijkheid te nemen en leert het dat het niet erg is wanneer iets moeilijk is. Een compliment geven wanneer een kind doorgezet heeft, bevordert het zelfvertrouwen en leert hem/haar om met moeilijke situaties/dingen om te gaan.
We begonnen deze bijeenkomst met een Escaperoom.
Escaperoom
Bij deze opdracht gingen de kinderen in groepjes verschillende raadsels oplossen om zo achter de dader van de diefstal op de Sportcampus te komen. Aan de hand van aanwijzingen konden de kinderen daders uitsluiten. Hierbij was het belangrijk dat ze met elkaar nadachten over de raadsels en deze gezamenlijk oplosten. Spannend!
Na de pauze werd er van alle kinderen een filmpje opgenomen tijdens ‘The last act’.
The last act
Bij ‘The last act’ stellen de kinderen zichzelf voor en vertellen ze wat ze bij Playing for Success geleerd hebben, wat ze een leuke opdracht vonden of over een bepaalde activiteit of plek in het stadion. De kinderen mogen zelf kiezen waar ze iets over willen vertellen. Dit wordt eerst met de kinderen besproken en geoefend. Daarna mogen de kinderen dit presenteren aan de rest van hun groepje. Van hun verhaal wordt een filmpje gemaakt. Hierbij werken de kinderen vooral aan hun zelfvertrouwen en motivatie. Tijdens deze opdracht wordt gekeken naar hoe een kind zichzelf presenteert: Kijkt hij/zij in de camera?, Wat is de houding van het kind?, Wat vertelt het kind en op welke manier doet hij/zij dit?
Voor foto’s van deze dag klik hier